Zo schrijf je een Over ons pagina die je meer klanten oplevert

Je Over ons-pagina (of over mij) is de op twee na meest bezochte pagina van je website.

Is die van jou .. 

… niet af? 

… super saai? 

… een rommeltje? 

… klinkt hij helemaal niet als jou? 

… of je hebt een hekel aan over jezelf praten en bent bang voor opschepperij? 

Je bent niet de enige. Ik zou eerder zeggen: kom erbij! 

Het is tijd om hem af te maken en te proosten op een Over ons-pagina die het geld in je portemonnee laat groeien als zand in je sokken bij een dagje strand.

Daarom ga ik je helpen met het maken van jouw beste Over — en snel ook. 

In dit blog geef ik je het exacte framework dat ik ook voor klanten gebruik en die al duizenden mensen heeft geholpen aan een persoonlijke en money-making pagina. Ik heb dit framework niet zelf verzonnen. Hij komt van de hand van Ashlyn Carter – een copywriter for creatives. 

  • Ben je klaar om de woorden uit je pen te laten vloeien? 
  • Om ze op precies de juiste plaats te zetten? 
  • En dat verdraaide ding nou eens af te krijgen? 

YES? You better. Anders laat je geld op de tafel liggen. 

Het framework dat ik je uit ga leggen heet: A*R*T*I*S*T

Je zal zien dat die Over mij-pagina niet alleen over mij (jou dus) gaat. Maar meer over jouw reis hoe je bij je klant bent gekomen, wanneer je dacht: ja! zo kan ik deze mensen helpen. 

Een ding staat centraal bij iedere Over ons-pagina en dat is herkenbaarheid. 

Want dit is de pagina waar je echt een connectie gaat maken met je (toekomstige) klant, lezer, community. Dit is de pagina waar je die eerste band op gaat bouwen en mensen denken: ja, met haar/hem/dit bedrijf zou ik weleens een beschuitje willen eten. 

Dus denk niet zozeer ‘I’ maar denk ‘WHY

A |  Attention grabbing headline 

De titel van je pagina (en dit geldt voor iedere pagina op je website) is het meest belangrijk. De meeste mensen (lees 80%) leest niet verder dan de eerste regel. Hier moet je dus gelijk de aandacht pakken – je lezer verleiden naar de volgende zin – je lezer laten zien dat hij op de juiste plaats is bij de juiste persoon die hem begrijpt: dat is je headline

En dat is gelijk een hoop druk op een klein zinnetje. 

Ik zal je het geheim verklappen van de goede copywriter. De goede copywriter besteedt namelijk zo 50% van zijn tijd aan het bedenken van dit ene zinnetje. Zelfs befaamde schrijvers ontkomen hier niet aan. Denk aan Ogilvy die eens ruim 300 titels bedacht voordat hij bij de juiste belandde. 

Spreek je lezer aan in de titel, laat zien welk probleem jij oplost en hoe je het oplost. 

Kun je wel wat hulp gebruiken bij het schrijven van dit stukje eersteklas tekst? Of kunnen je titels wel een boost gebruiken? Ik heb 33 titel templates verzameld die je zo in kan vullen met je eigen onderwerpen. Het zijn de headlines die 50 jaar marketing op hun track record hebben staan en keer op keer weer bewijzen in onderzoek dat ze het uitstekend doen. Shop hier voor de Headline Maker

R |  Reassurance 

Nadat je je lezer hebt aangesproken op hun wensen, uitdagingen of problemen is het nu tijd om te laten zien dat ze op de juiste plaats zijn. Laat zien en bevestig dat je ze begrijpt. Dit kan zoiets simpels zijn als: ik ga je helpen. Ik heb zus en zo speciaal bedacht … 

T |  Track record 

Ah. En dan mag je nu opscheppen. Ik weet dat je stiekem op dit gedeelte zat te wachten. Ik weet dat je je strepen het liefst over de hele pagina had willen smeren, maar goed dat je gewacht hebt. Want zoals je al hebt gelezen, deze pagina gaat niet alleen over jou. 

Maar in dit stukje mag je laten zien wat je in huis hebt. 

Heb je in tijdschriften gestaan: show it off. Heb je met bekende merken gewekt: vertel mij meer. Heb je awards gewonnen, als spreker op het podium gestaan, of een bijzondere opleiding gedaan: laat zien. 

Of misschien werk je al meer dan 10 jaar in je vakgebied, heb je al duizenden klanten geholpen of heb je een freebie gemaakt waar iedereen helemaal wild van is: in dit gedeelte mag je het allemaal laten zien. 

Maar hou het kort. Niemand houdt ervan als iemand urenlang over zichzelf praat (denk maar aan een eerste date 😉 ) 

En je lezer komt uiteindelijk voor zichzelf en niet voor jou. Nog een keertje voor de mensen achterin: JE LEZER KOMT VOOR ZICHZELF EN NIET VOOR JOU. 

Volgende. 

I |  Illustrate 

Laat zien hoe het is om met jou te werken. Mensen willen graag een beeld voor ogen krijgen: als ik met jou samenwerk dan zit jij dus aan dat bureau voor mij te werken / zo ziet het eruit als jouw team voor mijn bedrijf een brainstorm houdt. Dit kan zo simpel zijn als een foto of een paragraaf met beeldende taal. 

S |  Show your brushstrokes 

En nu wordt het persoonlijk. Laat in dit gedeelte wat meer van jezelf zien. Je hobby’s, je lievelingseten, lievelingswandeling. Je huisdier, je favoriete drankje, je vakantiehuis. En probeer er wat leuks van te maken. Denk bijvoorbeeld aan een quiz of een slideshow. 

T |  To-do 

Laat je lezer nooit een doodlopende steeg inlopen. Geef een duidelijke CTA (call to action – je weet wel, die buttons) aan het einde van de pagina. Dit is bijvoorbeeld een heel goede plek om je gratis download te promoten of leid je lezer naar je blogpagina. Maar laat ze in ieder geval niet met een vraagteken achter, want dan zijn ze weg. 

over ons pagina - taverne's teksten

Dit is in het kort hoe een Over mij-pagina framework eruit ziet. Stel je bent een duurzame start-up en je hebt nog niet het geld om een copywriter in de hand te nemen, dan kun je nu een heel fatsoenlijke pagina maken waar je je lezer laat zien wat je verhaal is en hoe je kan helpen, maar ook wie je bent zonder irritant of opschepperig te zijn.

Nog meer van deze tips en adviezen? Schrijf je dan nu in voor mijn Sunny emails! ⛱

Heb je nog vragen? You know where to find me ↓

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *