Over mij

Als je teksten nodig hebt die mensen inspireren en in beweging zetten
I’m your girl
Je wilt laten zien dat het ook anders kan. Je wilt mensen inspireren om het ook anders te doen en het ‘normaal’ even te parkeren, om zo mensen in beweging te zetten om afval niet altijd bij het afval te scharen en wegwerpplastic niet weg te werpen.
Maar meer nog dan alles – je wilt ook laten zien dat groen leven gewoon leuk is.
… bring me in.
Als Audrey Hepburn in My Fair Lady laat ik je welbespraakt zijn op papier
taverne’s teksten is een creatieve studio gespecialiseerd in content marketing en storytelling voor duurzame ondernemers zoals jij
Dit maakte een impact bij mij
Ik zag dat het naar buiten brengen van de goede verhalen in een lawaaierige wereld niet zo moeilijk zou moeten zijn voor wereldverbeteraars, visionairs en gezondheidsgoeroe’s die proberen de wereld mooier te maken. Dus plantte ik mijn vlag in ondernemersland om duurzame ondernemers te helpen hun boodschap naar buiten te brengen en een positieve impact te maken op deze planeet.
Ik help je meer geld te verdienen met strategische brand messaging en met woorden die inspireren en overtuigen – om zo samen het avontuur aan te gaan.
MAAK VAN JE LEZERS OOK DOENERS



leun maar vast achterover
hier komt mijn verhaal
Ik ben geboren in Haarlem, Noord-Holland en groeide op met mijn voeten in het strand, kattentaal, vakanties naar het zuiden en zondagmorgen croissants.
Toen ik drie maanden oud was belandde ik een maand lang in het ziekenhuis, omdat ik niet meer kon eten en drinken … van de allergieën. Misschien was ik daarom liever altijd buiten en klom ik liever in een boom dan dat ik een pop aankleedde.
En nog steeds pak ik liever mijn laptop op en nestel mij in een strandtent om briljante zinnen te verzinnen dan dat ik mijn kontprint achterlaat op een muf kantoor.
Zand kruipt ook waar het niet gaan kan …
Op mijn zestiende werd ik weer doodziek en weer … van de allergieën. Zo leerde ik gezond en groen leven voordat het een accessoire werd van de moderne verse muntthee-bakfiets-mens.
Als je vroeger had gevraagd wat ik wilde worden dan had ik geantwoord met: iets met schrijven. Wat later veranderde in PR en wat vorm kreeg in de communicatie en eindigde in content marketing waar ik alles schreef over duurzaamheid, duurzame events organiseerde en overal waar ik kwam verse vegetariërs achterliet. Maar niet voordat ik eerst zes jaar als Juf Kim had gefigureerd.
Write about what you know – Ernest Hemmingway.
Ik begon mijn iets-met-schrijven-carrière bij kleine reclamebureaus en eindigde bij een van de grootste mediabedrijven van Nederland. Totdat iets mij opviel. Hoe kleine wereldverbeteraars worstelde met de kunst van een inkomen en tegelijkertijd een impact maken.
Hoe kunnen ze anderen inspireren als hun boodschap vaag en onduidelijk is? Als hun website-woorden doodvallen? Of als hun verhaal anderen niet tot actie aanzet?
Dat zou betekenen dat ze deze overvolle en lawaaierige markt nooit zouden overleven. Not on my watch. Het is mijn missie om deze mensen/bedrijven te helpen hun missie te volbrengen.
Ik zette mijn vlag op in ondernemersland om wereldverbeteraars te helpen waar ze goed in zijn – een positieve impact maken. Niet omdat het kan, maar omdat het móet.
Na bijna tien jaar copywriting ervaring weet ik wat werkt in content marketing, SEO copywriting en bloggen – ik help start-ups met brand messaging en therapeuten met wetenschappelijke artikelen – en ik geef JOU de DIY-tips om het zelf te doen.
Het is mijn missie om jou de juiste woorden te geven die mensen overtuigen en van je lezers ook doeners maken. Ik wil je helpen een erfenis achter te laten met je verhaal en je roeping om een duurzaam bedrijf op te bouwen.
Trek die oude fles wijn maar uit de kast, de wereld zit vol verhalen – laten we beginnen met die van jou.
Dank je wel dat je hier bent,






Warm waves blush like wine
Herman Melvile – Moby Dick